Great Black

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Äntligen lite rapport

Av Maja Fredriksson - 18 december 2014 21:15

Det är svårt att få ihop skogsträningen nu när det är mörkt ute men idag fick vi äntligen till ett rapportpass för Jamie! Har inte tränat sedan vi var hos Emma och Petri sist. Då fick vi i läxa att köra ett pass på 400 meter själva då Jamie tidgare bara sprungit 300 meter en gång, annars runt 200-250 meter. Jag känner väl själv också att det är dax att springa vidare och få ut lite längre grundsträcka men har inte riktigt känt oss mogna.


Målet med dagen var att låta Jamie springa grundstäckan på 400 meter, 3-4 gånger. Oavsett om hon behövde hjälp eller inte så skulle jag vara nöjd om vi fick henne att urföra jobbet.


Jag gick ut med Jamie till station B. Hon spårade hela vägen. Efter en kort paus gick vi fram till starten och hon for iväg, inga problem, och snart hör jag i radion att hon är framme hos Bella! Iiiiihaaa! Vilken cool tjej! Andra skicket tillbaka till mig var lika fint! Häftigt!


Tredje skicket var det som jag var orolig över. Skulle hon krångla på det hade vi dock en plan och sedan skulle hon även få gå ett fjärde skick tillbaka till mig för att avsluta bra.


Man känner nästa på Jamie att hon kommer tveka vid skicket, hon är inte lika taggad liksom. Mycket rikgit, 10 meter ut och sen står och spanar/funderar om hon ska springa. Jag berättade för henne att det är viktigt att springa dirkekt på marsch och tar tillbaka henne, ända till sin filt där hon får ligga en stund. Sedan går vi fram till startpunkten igen, denna gång lite mer taggad. Jag ber ändå Bella att ropa (jag hör inte Bella alls) men ser på Jamie att hon uppfattat det. Full fart till Bella!


Hos Bella gör Jamie precis likadant som hos mig, vilket är konstigt. Bella gör samma sak, tillbaka till filten och sedan ropar jag, full fart! Eftersom att varken 3:e eller 4:e skicket gick som vi tänkte så valde vi att låta Jamie springa även ett 5:e skick, till Bella. Denna gång ropade Bella direkt som hjälp.


Trots lite krångel är jag supernöjd med Jamie. Hon sprang två skick utan problem på 400 meter. Sedan utan större hjälper så sprang hon tre skick till, totalt 2 km.


I måndags simning, igår lydnadskurs, idag rapport, imorgon blir det backintervaller och i helgen vallar vi! Nu jäklar kör vi, hon kan hon också, den där Jamie!


Jamie och bästa mottagaren Bella!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards