Great Black

Alla inlägg under januari 2016

Av Maja Fredriksson - 17 januari 2016 11:14

I måndags gick jag agilitykurs för Nadine. Roligt och inspirerande att komma igång igen! Dessvärre fick jag en rejäl muskelbristing i vaden så veckan har gått åt till att vila, kyla, massera och vila.



Igår var det dags att även dra igång Jamies tävlingssäsong. I -21 grader åkte jag och Bella till Fagersta för att tävla agilityklass 1. Tävlingen flöt på snabbt, vilket var tur då hundar och människor hade det ganska kallt! Jag försökte värma upp ordentligt för att kunna springa på på tävlingen. Tyvärr gick det inte alls MEN Jamie har fått ett otrligt fint hindersug och klara av att köra mer självständigt men mjukt.


Vår stora brist är kontaktfälten och så även idag. Vi har ju inte hunnit träna de alls men nu ligger fokus på dessa. I första loppet får vi 5-fel på balansens nedfart. Jamie springer av och tar sista hindret. Jag tror även att hon missade uppfarten i båda loppen, så det MÅSTE vi ta tag i!


Andra loppet blev även det 5-fel.  Salalomet går så himla bra just nu, men idag låg jag dock för långt efter Jamie och hon drogs in i banan i andra loppet.  Är så härligt att se att hon trycker på för att komma in i tunneln i detta lopp!!!

Men jag ser ju hur mycket hon har utvecklats och hur mycket hon kommer att utvecklas. Nu vill vi bara träna mer mer och mer!


Av Maja Fredriksson - 10 januari 2016 16:10

Idag åkte jag, Indy och hundarna till Fagersta för att tävla rallylydnad. Det är lite bökigt med vintern och alla dessa sockor, vantor och overaller. Kräver även lite extra tajming när man åker själv med Indy, men det brukar alltid lösa sig men vänliga vänner väl på plats, idag var det härliga Camilla som hjälpte till. Hon och Gizmo klarade sin sista runda och fick titeln RLD A! Grattis!


Två rundor i avancerad klass väntade idag och planen var såklart att få uppflyttningspoäng i båda. Det svåraste för Link är att hitta positonen i högerfot. Idag var det hopp och direkt efter backa på höger sida. En utmaning där vi tappade 6 poäng. Totalt fick vi 94 poäng och vinst! I andra loppet tappade jag honom i en vänstersväng, i högerfot. Totalt 99 poäng och en andra plats.


En riktig rallyvecka med tre starter i avancerad klass som resulterade i uppflytt och ny titel, RLD A! Nu blir det stenhård träning för att nå nästa mål!



Av Maja Fredriksson - 6 januari 2016 19:52

Då var julledigheten och dagar med god mat, god dryck, vänner och hundträning över för denna gång. Det är 5-6 året jag, Liza och Malin firar nyår (även midsommar) ihop, med några få undantag. Trots kallt väder och en sjuk tös här hemma hann vi få till en del bra träning.


Jamie fick både gå kurs för Jonas Wallén med fokus på bitarbete och köra igång med rapporten igen. Link har fått spåra och träna rally.


Idag åkte jag och Bella till Kista mässan för att båda debutera i nya klasser, Wilja i fortsättning och Link i avancerad. Nu börjar det faktiskt bli lite utmanande och vi är taggade för att träna mer inför kommande tävlingar. Jag körde helt fast vid en skylt, glömde springa mellan två andra och Link tyckte det var mycket märkligt att gå på höger sida.


Nu ligger fokus på högerfot!


Då Indy var hemma sjuk fick jag starta först så vi kunde åka direkt efter vår start. Bella hann med sin prisutdelning, godkänd runda på 89 poäng men för mig och Linkt blev det några timmars väntan innan vi fick veta hur det gick. 7/34 ekipage på 82 poäng. Så nu laddar vi om inför helgen!


Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards