Great Black

Alla inlägg under februari 2016

Av Maja Fredriksson - 13 februari 2016 15:53

Idag har vi spårat med Matilda! Link fick 2x300 meter, ett som jag lagt och ett som Matilda lagt. Jäkla bra drag i linan idag! Inget låtsasspårande utan snabbt tillbaka vid tapp. Han cirklade till och med vid en vinkel!
 
Vägar/stigar är forfarande svårt, han dras mot dem fast att spåret inte går där. Kanske för att det blir som vindtunnlar som han tror kan hjälpa honom... På det andra spåret drogs han mot vägen, när jag ropade på honom kom han mot mig men inte till mig, utan letade spår! Hurra! Tog det med attityd och drog på i full fart då jag inte fick tag på linan.
 
Vid två ställen blev det tvärstopp i linan men Link jobbade och slet i spårkärnan!
 
Det som är härligt med pudersnön som ligger i skogen nu är att jag kan stötta och peppa när han tar upp rätt spår utan att Link spårar med ögonen!
 
Tack för idag, bästa spårsällskapet!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards