Great Black

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Maja Fredriksson - 3 december 2010 23:33

Året börjar ta slut, inga fler tävlingar i kalendern och det är dax att utvärdera hur årets mål och utmaningar gick innan nya drömmar ska skrivas ner. Vi börjar med Link.


Agility

  • Uppflyttad till hoppklass 2  (3 pinnar) - Agilityn har gått kanon! Debut med pinne och hoppklass 2 klarade vi av på bara en vecka. Några starter i klass 3 med en rivning ifrån sm-pinne. Har även startat agilityklass med två pinnar i klass 1 som resultat. Mycket nöjd!

Resultat: Agilityklass 1 - 2 pinnar och Hoppklass 3 (8 pinnar)

  

Bruks

  • Uppflyttad till högre sök/spår - Vi startade i Lkl spår men utan att hitta sista pinnen i spåret tyvärr. Söket var vi helt enkelt inte klara för start i.

Resultat: Startat lägraklass spår, ej godkänt.


Lydnad

  • 1:a pris klass 2 - Var inte tänkt att ta några LP titlar men då jag ville kolla av platsliggningen innan jag tävlade med dold blev det så ändå! Vi har tävlat 5 tävlingar med 1:a pris och 1:a placeringar i samtliga. LP1 tog vi hem med hela 200poäng! Debuterade i klass 2 med 195.5 poäng! Jag är mycket imponerad av våra prestationer, vilken hund!

Resultat: LP1 LP2


Räddning

  • Delprov 1 - I januari gjorde vi delprov 1 i räddningsutbildningen. Vi klarade det jättefint och Link älskar verkligen att jobba i miljö. Tyvärr gjorde jag valet att hoppa av utbildningen då den tar otroligt mycket tid, 2 träffar i veckan på annan ort. Helgen ägnades åt räddningen vilket innebar att övring träning och tävling föll bort. Jag vill göra olika saker med min hund och jag vill tävla!

Resultat: Godkänt delprov 1


Utställning

  • Ställa i Ukl och Bkl - Noll koll på utställning men med en liten, sportig hane går det inte alltid att ställa. Med bara appellspår i bagaget var även Bkl uteslutet.

Resultat: 2:a Ukl


Övriga prestationer

  • Inga mål eller planer på övriga prestationer.

Resultat:

Link blev under året utsedd till AgIF nybörjarhund i agility (large).

Han blev även Årets Lydnadshund på Enköpings BK där det procentmessiga resutlat från tre tävlingar räknas ihop, Link fick 98,08%.

I Aussieklubbens resultatlista kom Link 5/32 på lydnadshunslistan och 6/15 på agilitylistan.


 

Achilles

  • Uppflyttning till agilityklass 3 (3 pinnar) - Förutom tre pinnar i agilityklass 2 har han dessutom knipit en SM-pinne i både hopp och agility. Tyvärr har han haft problem med rygg/knä och jag har valt att vila honom ganska mycket under året. 

Resultat: Agilityklass 3 samt 2 SM-pinnar (5 pinnar)


Jerrys mål var

  • En pinne i agilityklass 1 och en pinne i hoppklass 1 (2 pinnar) - Jerry har gått otrolig bra och tävlar nu i hoppklass 3 och har två pinnar i agilityklass 2. Tyvärr är han väldigt ojämn och ett vinnarlopp blir lätt ett flopplopp.

Resultat: Agilityklass 3 och Hoppklass 2 - 2 pinnar (10 pinnar) Jerry blev även KM i agility och årets agilityhund på Enköpings BK.


Båda killarna tränar i rallylydnad, ingen tävlingsstart detta år.


Ska bli spännande att se hur det har gått för de andra! Snart får vi väl veta vem som vann Lisas utmaning. . . Jag är i alla fall mycket nöjd över alla mina hundar och mej själv med! jag har nått många av mina mål, en del över förväntan och andra har vi inte riktigt nått ända fram till, men så är det. Nu ska jag fundera över nästa års mål, spännande!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards