Great Black

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Prova-på-dag DOG FRISBEE

Av Maja Fredriksson - 3 maj 2011 16:21

Prova-på-dag i Dog Frisbee på Enköpings Brukshundklubb!


Kursledaree: Stef


Dog frisbee är en rolig sport för både förare och hund och den håller precis på att implementeras som sport i Scandinavien. Det finns två olika grenar, discdog och freestyle. I discdog ska föraren under 1 minut kasta en frisbee till sin hund. Målet är att göra så många och långa kast som möjligt. I freestyle ska föraren göra så många olika kast som möjligt med 5 st frisbees. Hunden kan utföra olika trix med föraren eller när den ska fånga frisbeen i luften.


Under dagen kommer det vara en genomgång av säkerhet och vad man kan göra med frisbee, inte bara för lek utan den kan användas till mycket annat också. Vi tränar kastteknik och därefter så tänder vi till hundarna en i taget.


Datum: Lördagen den 21 maj
Tid: 13.00 - 17.00


Kostnad: 400kr
Anmäl dig till ebk.agility@gmail.com


 
 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

3 maj 2011 16:48

Kan inte riktigt se nån av mina filurer som frisbeehund... Dessutom blir det mer så att jag kastar PÅ hundarna i stället för till. Eller också dänger jag till mig själv med frisbeen.

http://www.pelleskop.webblogg.se

 
Ingen bild

Stina o Trollet

4 maj 2011 10:11

Trolla har inga hämningar vad gäller sånt. Ingen självbevarelsedrift..kastar sig, vrider sig, smäller på...För att inte tala om mig...ryggskott direkt ;=))NU VILL jag se Link spåra. Kan vi inte få till en dag. Hörde att ni ska på MT den 15:e. Jag tänker vänta tills jag tävlat lägre och efter löp (som aldrig kommer igång)Hur har ni det i helgen?

 
Sanna

Sanna

4 maj 2011 19:45

Stina, Maja är ledig i helgen! Kör bara kör!

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Stina igen

5 maj 2011 12:16

Spår... Maja..Lör el. sön.Trolla vill spåra och Stina vill se troll-bröder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards