Great Black

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Maja Fredriksson - 2 februari 2012 12:18

Nu har jag under ganska lång tid försökt få till olika visselsignaler men framförallt försökt få till samma visselsignal mer än en gång på raken. Det är inte lätt att få kontroll på tonerna och jag har blivit mer eller mindre galen i bilen på väg till skolan, utövandes denna visselkonst! Nu när jag börjar få kläp på detta kommer nästa problem, vilka signaler ska jag ha och till vilket utförande?

  • få ljud i visslan
  • försök upprepa samma ljud
  • ta in när du visslar, det är lättare att få kontroll över tonerna då
  • prova att vissla samma sak med lägre volym
  • försök att vissla enkla låtar som Helan går och Blinka lilla stjärna

Här kan du ladda ner en rolig app till iPhonen där man kan träna visselsignaler. Dels genom att härma en ljudslinga men även genom roliga spel där man styr en hund runt i olika banor.

Extreme Sheepdog Trails


Min tanke är att signalerna ska passa ihop lite med de muntliga kommandona. Jag kör med svenska kommandon (nästa hund får nog på engelska faktiskt). Får väl filma ett pass med visselsignaler längre fram i vår. . .


Stanna - Lie down (ligg)
Sakta - Time eller Steady
Framåt - Walk On eller Get Up

Höger - Away

Vänster - Comebye
Tack Tack - That’ll Do (sluta valla och kom till mig)


Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards