Great Black

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Maja Fredriksson - 24 augusti 2012 10:00

Igår tränade vi brukslydnad på klubben. Började med platsliggning med skott. Sedan körde jag igenom frammåtsändandet, kryp, skall och hopp. Ett toppenpass men med en del saker kvar att få till.


Frammåtsändandet är det som går sämst just nu. Jag är ändå nöjd med de flesta delar men nu när vi jobbar med att sätta ihop allt blir det lite snurrigt i både Links och mitt huvud. Här måste vi absolut nöta nöta nöta!


Krypet ser superfint ut. Jag kan faktiskt gå i nästan normaltempo vilket jag inte trodde. Han håller perfekt position, inte så långt fram som jag ser många andra hundar göra och han är låg och kryper med både fram och bak. Däremot kan han blanda ihop det med skallet? Vi tränar ju det ganska mycket så inte jättekonstigt men en förberednade signal är viktigt att få till!


Skallet går bättre och bättre. Han skäller fortfarande mer i frustration/osäkerhet och inte det där avslappnade skallet, däremot kommer det mer och mer när han fått skälla ett tag. Han har även ganska långt mellan skallen MEN väldigt jämt och fint tempo. Han bryr sig inte heller om kommenderingar.


Hoppet har vi gjort om lite. Jag vill inte riskera att han stannar för tight inpå hoppet på motsatt sida så nu har vi ett nytt kommando som betyder hoppa och fortsätt frammåt tills jag säger något annat. Funkar väldigt fint men då har jag inte heller börja lägga till ett stopp/sitt på andra sidan.


På sidan av kör vi såklart uppletande och sökdelen. Snart är det september och tiden bara flyger iväg. Det känns som om vi är på gång men frågan är om vi klara det hela vägen till tävlingsklara.



Eventuellt kommer väl Link även begära pappaledigt i vinter, hihi! Om allt går som det ska kommer han att ha sin första kull på Stjernborgens kennel! Mer om kullen kan Ni läsa här! Det ska bli så spännande och man blir ju så valpsugen på en gång!

Link och Ivra

 

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards