Great Black

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Otippat i Dalarna

Av Maja Fredriksson - 28 januari 2013 18:27

I helgen har jag, Malin och Pia varit Hedemora och spenderat helgen i vår sommarstuga. När vi anlände i fredagskväll var det hela -1 grad inne. På med alla element, full fräs på brasan och bakpotatis i ungen! Maten intogs med mössorna på. Under lördagen blev det uppletande och lite brukslydnad. En bra dag som avslutades med middag och film.


Under söndagen åkte vi på en för oss otippad aktivitet. Jag och Link tävlade rallylydnad. Har haft lite panik att inte tävlingssäsongen varit igång ännu. Både lydnad och agility brukar ju vara inbokat i januari/februari. Det ända jag hittade på SBK tävling var en rallylydnadstävling inte långt från stugan så vi körde på det. Alltid bra med tävlingssituationer tänkte jag.


Vi har ju aldrig tränat rallylydnad innan så jag var in på datorn och kikade på skyltarna. Tänkte att ja skulle träna lite men kände att det bara förstörde vår lydnad, så det fick vara. På bangenomgången pratade jag med domaren som visade hur man skulle göra när hunden sitter mitt emot en själv, så innan min start fick jag försöka få till det då Link GÄRNA bara sitter i fotposition.


Vi slutade på 90 poäng. Tyvärr tog link min 270 graders vänstersväng som en vänding på stället och hann sätta ner rumpan innan jag fortsatte frammåt vilket tydligen betyder att vi genomfört ett felaktigt moment och 10 minus. Hade jag varit smart hade jag gått en lite större cirkel och haft full pott.

"Fin kontakt :-) Mycket snugg runda :-) Synd på sättandet!!" -Domarens kommentar


Rallylydnad var inget som kändes givande för oss. Förstör lite för lydnaden, kändes kort och lite meningslöst arbete och dyrt dessutom. Men nu har vi provat på det i alla fall.

 
 
Maria

Maria

28 januari 2013 19:34

haha underbart!

http://www.marycash.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards