Great Black

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

VVV

Av Maja Fredriksson - 30 mars 2014 17:53

Örebro leverarde med härliga vänner, underbart väder och grym vallning! Vi hann även med ett lydnadspass på lördag förmiddag. Link fick köra en kedja på Fritt följ (klass 2) - Zätat - Rutan.


Fria följet kändes helt ok, något segt sättande och helt om svängar jag åt fel håll första gången (vänster/vänster) men Link är seg även när jag svänger åt andra hållet. Fina vänster marsch där Link INTE sätter ner rumpan. Bra och rak position. Kunde önska lite mer attityd.


I Zätat sätter sig Link på mitt stå kommandot. Dels har jag belönat sättandet mycekt då han ofta missar det och dels så säger jag fel kommando - stå - när jag egentligen säger sssstanna. Han har bra stadga och fin position när jag hämtar upp honom.


Zätat har vi inte kört på några månader och det märks. Han kör både target och ligg vid konen. Lägger sig på mitt stanna i rutan (fel kommando av mig igen. Stanna i vallningen betyder välj själv postion bara du stannar och Link väljer ofta ligg då) Jag har STÅ i rutan. Lite långsamt tempo på inkallningen. Fin fart till kon och ruta.Bra riktning. Tar omdirrigering jättefint med attityd. Bra avslut.


I det stora hela är jag otrolig nöjd. Han är så rolig att jobba med min smurf.



Jamie fick prova slalom med slalombågar för första gången. Hade koppel för att hjälpa henne men hon lyckades hoppa över bågarna några gånger ändå. Men till slut började hon förstå.



På eftermiddagen åkte vi hem till Linda och vallade. Link fick fokusera på fösningen. Då djuren blev väldigt springiga av nya hundar i hagen så valde jag att gå in i 25:an. Link har helt klart svårt att hålla ett långsamt tempo både i starten och när han tar tag i djuren men det kändes ändå som om han började förstå vad jag ville och sista passet idag gick riktigt fint! Flankerna är så fina men han vill gärna gå vänster.


Jamie fick träna på sin hörnövningn i 25:an. Fåren hade ganska mycket drag till ena hörnet men hon jobbade på bra ändå. Första passen var lite jobbiga men idag gick hon vänster utan protest, dock med lite för högt tempo. Några drivningar från draget kunde vi även få till.



Skönt att det äntligen är sommartid och det finns mer ljusa timmar efter jobbet! Här ska tränas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards