Great Black

Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Med sambon i skogen

Av Maja Fredriksson - 2 februari 2015 09:01

Igår fick jag med mig sambon ut i skogen för första gången, första gången han är med på hundträning någon sin tror jag nästan. Vi ska exprementera lite hur Jamie går i rapporten med annan medförare.


Dagen till ära var vi 8 hundar på plats. Det blev med andra ord flera olika svårigheter att träna på. Billy och Bella gick ut med Jamie till B och jag var kvar på A.


B-A 150 meter (startar sist)
A-C 300 meter (nummer 2 efter Nisse)
C-A 300 meter (startar sist)
A-D 450 meter (nummer 5 efter Nisse)
D-A 450 meter (startar sist)


Skicken till mig fick Jamie gå som sista hund och träna liggtider upp mot 15-20 minuter. Sista skicket D-A var första gången någonsin som Jamie funderat innan hon stack iväg till mig. Dels var det en övergång äng till skog, dels ett 5:e skick och sen tung snö att springa i. Men hon sprang efter omskick i bra fart! Kanske hade vi även lyckats utjämna de två stationerna...?

Från station A fick Jamie gå efter Nisse på båda skicken. Så fort Nisse var inne så skickades Jamie. Ingen tvekan, lite gnäll. Dock inte riktigt bra attityd på "framföringen" utan mer neutral.


Planen är att jobba vidare på jakten till B och få upp sträckorna i minst 700-800 meter innan vi ger oss ut på appellen i vår/sommar. Vi har ett fantastiskt träningsgäng som stöttar och peppar, vilket är guld värt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards