Great Black

Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Agilitytema

Av Maja Fredriksson - 6 april 2010 20:38

Idag har Link fått träna slalom. Går frammåt men fortfarande svårt med ingångarna. Har lagt upp träningen med slalomteknik rakt framifrån, första porten (2:a pinnen) är uppvriden aningens, kanske 2cm. Sedan tränar vi ingångar med mer uppvridna portar för sig.


Då Achilles har lättast för att runda pinnen har jag lagt ner mest träning på att hitta rätt port när man kommer från kl 3 och detta syns tydligt då link gärna går in från fel håll när vi kommer förbi kl. 7 och så vidare.


Såhär ser det ut nu.



Nu har jag även börjat planera in de första agilitytävlingarna och årets första blir i Västerås i början av maj, åtminstone för Jerry.

 
 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

6 april 2010 22:41

Ja, det går bra! Sa till sambon att vi kanske blev ganska många i lght den veckan, men han protesterade inte så...Iofs spelade han TV-spel samtidigt, så jag vet inte hur mkt han hörde, ha ha!
Vi kan köra både sök (2dgr) och lite lydnad och så kan vi nog valla en dag oxå! Se vad jag har fixat, mini-kennelläger!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

8 april 2010 10:14

Nu kan ju min sida få fortsätta heta lizashundar, för nu har jag ju strax 2! Vill du vara snäll och lägga in alla länkar som du har till Pax syskon hos mig också? Ock kanske en bild på Pax på själva bloggen, alltså där Lotusbilden finns? Vi kanske kan byta Lotusbilden till en annan jag har också, lägger upp en huvudbild som Tina på Tillyhills tog i vintras på min blogg så kanske du kan använda den? NU vill jag ha min valp!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Liza-igen!

8 april 2010 11:20

Jag vill ha www.karmanjakas.com
under Länkar, kennel Karmanjakas! (Du får önska dig nån vacker present från mig för allt stök med min sida!)

 
Camilla

Camilla

9 april 2010 13:20

*viskar försiktigt*....Liza sa att men kunde beställa fina toppbilder till bloggen här hos IT Maja ;o)
Trevlig helg!!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

10 april 2010 09:38

Oh så kul!! Här kommer den:
camilla-andreas(at)hotmail.com
I morgon i morgon!!!!! Äntligen!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria Sbg

10 april 2010 14:05

Hej! När kommer du vara hos Sanna i morgon? Jag kommer komma på förmiddagen runt 9-10. Skulle vara kul att ses igen :)

 
Dionne

Dionne

11 april 2010 10:26

Tyvärr blev det inget AgIF mästerskap för vår del. Har varit sjuk hela veckan. Har anmält till tävlingen i Kalmar 1-3 nästa vecka, men jag överväger att stanna hemma och vila upp mig istället för att köra många många mil. I sådana fall blir nästa tävling klubbens egna klass 1 24/4 och Söderköping 1-3 söndagen 25/4. Jag har också anmält till Västerås!! Men bara till agilityn på lördagen så då ses vi isådanan fall där :)

http://hunderbara.blogg.se

 
Sofie, Tristan & Milo

Sofie, Tristan & Milo

12 april 2010 11:17

Ja, fota försöker vi göra massor. Är dock inte helt överens med kameran, blir tokig jag förstår inte vad det är som är fel...!
Milo är så otroligt härlig! Han går från klarhet till klarhet :)

http://aussiemonster.se

 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

13 april 2010 10:02

Jag måste nog ringa till Nagnus och fråga vilken gren jag ska satsa på med Pax! Frågan lyder: Om du hade en björn med öronen på halsen som hade dålig balans för att han var svanslös och skrek som en fiskmås och bet som en vampyr, vilken sport skulle du satsa på då?
Ha ha ha!Pax är bäst ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

15 april 2010 19:28

Vilken härlig agilityhund Link är, riktigt bra fart i den hunden!
Och så vill vi tacka för Ezilis lilla mus, den är mycket omtyckt här hemma;-)

http://www.bratland.se/lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards