Great Black

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Tävlingskurs för Rickard Isoluoma

Av Maja Fredriksson - 14 april 2010 11:49

Oj vad har hänt sen sist. . .


I onsdags var vi på första kurstillfället för Sven Sognevik, vallkurs. Det är mycket grunder och killarna skötte sig fint!


I söndags var jag, Malin och Pia iväg för att titta på kullsyster Trolla som skulle göra MH. Även Marie och Marre var där så Stina fick en stor publik. Hon gjorde ett jättefint MH och är nu en riktig sockervind! Grattis!


Eftersom det gick fortare än vad vi trodde passade vi på att åka till Blomman för att köra några pass vallning. Typiskt var att vi inte filmade det hela, killarna skötte sig så bra. Vegas var verkligen koncentrerad och gick fint hela dagen. När Link körde sitt sista pass började det även gå upp ett ljus för honom med. Han hade bra tempo och var koncentrerad.


Sedan bar det av till Sanna för att hämta upp Pias lilla valp Vasco. Han var så snäll i bilen hem. Blev så glad när han fick syn på Vegas och Link i baksätet!


Igår började jag på tävlingskurs i agility för Rickard Isoluoma. Eftersom han är en sån otroligt duktig smallhundsförare valde jag att gå med Jerry, syrrans dvärgpinscher. Han skötte sig kanon under hela kursen! Denna gång gick vi igenom framförbyten och vägval.


Passade även på att träna lite lydnad med Link och även lite slalomträning. Han kan nu köra 4 x 4 slalom eller så kör jag ett 6 pinnars. Jag har även höjt hans running contatact till 60cm. Han missar en del precis när man höjer och han har svårare när belöningen ligger långt bort (10m ->) men annars sitter de så härligt snyggt hans spring!


  


Ikväll ska vi på vallningskurs igen! Ska bli kul!

 
 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

14 april 2010 14:55

Vad mycket ni tränar, man blir ju helt avundsjuk!
Jag måste ta tag i vallningen nu också känner jag, ska bli kul att se vad Pax säger om fåren ;)
Ja, vad jag vet har vi inga planer för midsommar, ska kolla upp det! Kanske vore nice att hyra stuga ute i obygden och grilla och bada om detnu går???

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Maria&Cash

Maria&Cash

14 april 2010 21:44

Ja men absolut! Det tycker jag :)Måste hejja på halvbrorsan ju :D Jag kommer även upp till Enköping i helgen, vilken dag vet jag inte ännu. Kanske vi kan passa på och ses då med?
Vad härligt att du har fått in så mycket träning också!

http://www.marycash.wordpress.com

 
Marie L

Marie L

14 april 2010 23:31

Oj här är ni på gång ser jag! Kul med vallkurs, var går den, och hur går det?
Apropå miljöträning för valparna, får man ta med valpar under 4 månader på agilitytävlingar? Enligt SKK/eu regler får man ej ta med valpar på utställningar, lydnads/brukstävling innan 4 mån..., bra att veta, känns ju guld att miljöträna, men man vill ju o andra sidan inte ha någon "smitta" heller...

http://www.123minsida.se/Minos

 
Maria&Cash

Maria&Cash

15 april 2010 21:36

Oj det visste jag inte om. Men när dom fått sin 12 veckors sprutor då?

http://www.marycash.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards