Great Black

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Maja Fredriksson - 24 maj 2010 08:21

Igår 06.30 åkte Sanna och jag till Avesta för att tävla agility. Dagen innan hade de sol och härligt väder men vi fick diarévälling och spöregn hela dagen, usch. Hundarna var så himla skitiga, jag var genomblöt och alla saker blöta och sandiga, ibland är det härligt med agility.


Tur i oturen så gick loppen riktigt bra med alla!


Jerry har fått problem med framförallt A-hindret och hoppade tillbaka upp igen = disk! I hopploppet vann vi och fick första pinnen i hoppklass.


Link gick jättefint, kanske lite långsamt men dum som jag är springer jag fel och lägger in ett bakombyte vilket leder till att min lydiga lilla smurf svänger och tar fel tunnelöppning = disk! Hade klantiga jag sprungit som jag tänkte hade vi fått pinne 2 idag, surt sa räven!


Achilles hade en toppen dag och började med en 8/54 och därmed knep han sista SM-pinnen. När jag tittade igenom hans tävlingsbok upptäckte jag att vi inte hade någon pinne i agility2, trodde vi hade en i alla fall. Så efter en hel dags väntan var det dax och vi slutatde med en 2:a plats och första pinnen i agility 2!


12 timmar senare åkte vi trötta, blöta och glada hem igen. Jag, två presentkort rikare. Sanna och Älva tog två pinnar igår men  även en pinne idag. Grattis


GRATTIS Malin och Vegas till 2 första pris i Lydandsklass 2 i helgen!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards