Great Black

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Maja Fredriksson - 29 september 2010 21:36

Mardrömmarna fortsätter. I natt skulle vi lägga platsliggning och alla tjugo förrare skulle minsann gömma sig bakom en liten liten gran, inte högre än 1 meter. Den som syntes fick nerdrag på helheten, tur att jag är liten och ihopfällbar!

Mardrömmar där jag inte tappar poäng - CHECK


Idag åkte jag till Bro-Håbo BK (min andra brukshundklubb) för att vara med på deras kommenderingsträning. Det kostar 20 kr och i det ingår, platsliggning, fritt följ och 3 valfria moment. Jag valde apport, hopp och fjärren. Tänkte att jag skulle få en liten kjedja och även en naturlig belöning i slutet av programmet.


Jag tog till mig alla tips jag fått och började att tänka att det här blir ju lätt som en plätt! Har man på något sätt lyckats få 200poäng så måste man ju ha gjort nåt rätt! Intala mig själv att allt ska gå fint - CHECK!


Sedan planerade jag detaljerat hur jag skulle göra under kvällen. Promenad med båda hundarna, in med Link i bilen och ut med terriern. Ta ut Link lagom till anmälning och sedan platsliggning direkt. Belöna med godaste kattmaten vid väskan och sedan in med Link i bilen igen. Kolla hur fria följet ser ut och två hundar innan mitt startnummer, ut med Link och klicka in starten på fria följet. Gå fram i fotposition utan koppel till starten sen tuta och köra! Vet ni vad, gick kanon, nästan. Ända som krånglade var konstigt nog hoppet. Han ville inte sätta sig på andra sidan. Men vi fick göra om och göra rätt! Fjärren gick kanon men det bästa är att han verkligen förstått att belöningen kommer när allt är klart.

Flödesschema över hur tävlingen kommer se ut - CHECK!


Nu hoppas jag att detta kommer funka även i framtiden. Imorgon kommer Malin och Izabelle och ska träna på klubben, kul! Då blir det rutan och hoppträning som gäller.

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards