Great Black

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Maja Fredriksson - 13 oktober 2011 00:12

Jag har lyckats...att få sparken (uppsagd) från samma arbetsplats - TVÅ gånger!

De ska dra ner på personal och den där regeln sist in först ut drabbar alltid mig. Just nu när jag pluggar är det alltid skönt med extra pengar och ett helgjobb är ju perfekt på så sätt.


Funderingar om vad jag ska sysselsätta mina lediga stunder med ledde in på några idéer som jag haft en tid. . . starta eget. Pappa och alla mina tre syskon har egna företag så varför inte. Just nu smider jag planer. . .


Idag fick Link ett kort träningspass. Dir. apportering och fjärren. Apporteringe har väl gått sådär när jag tränar och lägger ut föremålen själv, när någon annan gör det - KATASTROF! Lite funderingar och diskusion med Malin har jag nu ändrat lite i momentet. Frågan är hur jag ska tänka vid rutskicket. Måste kolla igenom det imorgon.


Körde några skick från konen och Link kändes genast mycket tryggare och säkrare på vad jag menade. Tidigare var signalen att jag skickade iväg honom med handen (pekade åt det håll han skulle gå) och sa apport. Om den vänstra apporten ska in blir det alltså, Link står mitt emot mig, jag pekar med min vänstar arm, Link går till sitt höger, alltså det hållet jag pekar åt och jag säger apport.


Ev. blir det en ändring på detta till att Link står mitt emot mig, jag sätter ut höger arm och säger höger. Link går fortfarande till sitt högra håll, men nu åt motsatt hållmot vad jag pekar. Ni som vallar förstår hur jag menar. Har hört någon mer som har så på sin hund men inte många. Ska fundera igenom detta till på fredag...


I fjärren la vi fokus på sitt-stå. Där är jag lite kluven om jag ska fortsätta träna med att kriteriet är att hålla baktassarna stilla eller om jag även vill att han ska hoppa fram och landa jämfota med framtassarna...


Hur mycket nedrag är det om hunden har låsta bakben men ställer sig med framtassarna i två steg? Olika beroende på domare antar jag.

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards