Great Black

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Maja Fredriksson - 8 juni 2011 21:31

Ingen rast och ingen ro. Igår åkte jag ut till Linda för att spendera dagen i vallhagen. Efter tvådagar med valltävling kände jag att mycket lydnad försvunnit och att vi direkt måste få tillbaka vissa kommandon, som "stanna". Vi började med två korta pass i fårhagen där fösning, fokus och flankeringar stod på schemat. Det var varmt för alla inblandade och vi bestämde oss för att ta med picknickkorgen och åka ner till vattnet för att svalka oss.


Johannes och Filip slöt upp och med hade vi 6 hundar. Två gamlingar, Bella och Achilles. Modja och Link såklart och valparna Edith och lilla söta Fuska!


Fuska


Fuska


 Edith


  Edith


Efter fikapausen gick Linda och jag ut i kohagen för att flytta de ca. 20 ungtjurarna. Vi började med att få ner alla till den lilla hagen vid vägen vilket inte var det lättaste då de måste passera ladugården där utfodringen sker.  Det är så roligt att se att hundarna verkligen skärper sig när det är riktigt arbete på gång. Väl i hagen tränade vi på att flytta korna mellan olika platser. Det kluriga med många djur är att man måste jobba på stora ytor för att ha kolla på de längst fram och inte tappa någon längst bak. Detta måste vi träna på, att lita på att Link sköter sin del och att jag måste sköta min.


Idag åkte jag till klubben för att inte tappa lydnadsträningen. Trots varm dag och en trött Link fick vi till ett kanonfint lydnadspass! Nu måste jag ta tag i inkallningen och ställandet framförallt!


Film från Links run på nöt i Kroksbo i helgen



Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards