Great Black

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Planering inför sommaren

Av Maja Fredriksson - 19 april 2012 21:17

Så, nu kan man väl säga att vårsäsongen är över och det är hög tid att planera inför sommarens träning. Lydnaden och söket kommer få ge plats åt agility och vallning nu i sommar. Självklart kommer vi fortsätta träna in högremomenten och utveckla sökarbetet men söktävling blir det nog inte förrän till hösten, september - oktober. Är lite sugen på att även förbättra våra moment och tävla lydnad och ev satsa mot SM men även det får vänta till efter sommaren.


Nu blir det full satsning på att flytta upp Link till agilityklass 3. Vi kommer även köra en hel del vallning. Först och främst ASCA men tanken är väl även IK1 och VP nöt, vi får se vart träningen leder.


Lilla Achilles får fortsätta träna spår. Då han är en oreggad Jack Russell och dessutom skotträdd kommer han aldrig kunna tävla varken brukset eller viltspår men tycker att spår är en perfekt sysselsättning för en surgubbe med både rygg- och knäproblem. Han börjar bli duktig och till och med jag tycker att spår är ganska så kul!


   Min fina surgubbe till hund!


Nu har vi äntligen bytt bil. En silverfärgad gubbford som passar oss perfekt. Hundarna har fått en bättre begagnad hundbur som jag piffat upp med både lackfärg och egengjort mellanväggsskydd i tyg, nya fällar och många krokar!

Ska även införskaffa Solarplexius för både insyn och värmeskydd.

 
 
Mikaela och Thing

Mikaela och Thing

20 april 2012 08:26

Härlig bild på fina Achilles!

Mellanvägg i tyg lät ju inte fel, kanske något jag borde fixa för min plywoodskiva skramlar, väldigt irriterande...

http://flox.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

20 april 2012 12:05

Jag och Malin har ju mellanvägg i galler så då har jag sytt tygavskjulare som vi spänt fast så att hundar som inte går ihop slipper titta på varandra.

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
maja o zoro

maja o zoro

26 april 2012 13:35

hejsan :) vilken fin sida ni har :)
Är din JRT reggad i JRTC? isf, vilken uppfödare kommer han ifrån :) ?
MVH // MAJA & ZORO

http://www.majazoro.blogg.se

 
maja o zoro

maja o zoro

26 april 2012 21:49

sv; kul att veta :D
stacy och dionne känner jag :) kul att veta att dom är halv syskon :)

http://www.majazoro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards