Great Black

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Mer tävling

Av Maja Fredriksson - 6 augusti 2012 09:29

Oj, tiden bara rinner iväg. Sista helgen i juli var jag och Malin iväg till Gagnefs årlig tävling och som vanligt bodde vi hos familjen Brissman på deras underbara sommarställe med TVÅ egna stränder! Iår hade familjen utökats med både bäbis och en aussievalp, lilla Quick.


Smilla på stranden


Tävlingarna gick väl inte alls, fyra disk av fyra startade lopp. Vi har diskuterat en hel del kring vår kommande träning med Link och känner att vi har en bra plan. Det blir mycket fart, ta i och projekt kontaktfält. Dax att utvärdera och besluta om hur hans running har funkat. Han är grym på running! Dessvärre har vi bara tränat rakt fram eller möjligen lite sneda hinder dirket efter men då utan störning av andra hinder. Utvärdering av banorna säger såklart att det sällan ser ut så på tävling. Jag antar att träningen jag lagt ner på att få till de inte är någonting jämfört med träningen att få till snygga svängar. Dessutom har jag så många andra tävlingsintressen än bara agilityn som från början var mitt prio ett.

Det tråkiga är att Link verkligen skulle behöva farten en running ger men min förhoppning är att han nu kan utnyttja den farten till den nya träningen. Projektet har startat!


I helgen som var hade Sugarwinds kennelläger i Enköping. Under fredagen träffades vi på klubben för att träna lydnad. Det var 5 sockervindar ur kull 1 där och det är såååå roligt att träffa de! De är så himla lika på många sätt! Det var även 2 ur kull 2 där, Pippi och Vasco samt 2 ur kull 3, Jamma och Niilo.


Tijah, Link, Crozza, Thing, Trolla och Vegas


Efter träningen hade Sanna planerat en liten "kullkamp". Det var dock individuella prestationer som belönades. 100meter spring, 110 meter häck och uppletande. Malin och hennes hundar tog hem alla tre grenarna. Vilket borde betyda att kull 1 vann då Vegas tog hem 2/3 grenar. Jag är himla nöjd med Links uppletande i alla fall. 6 föremål på 3 min. Första gången i en större ruta. Dock med lite tugg.


Under lördagen träffades vi ute i skogen för spår och sök och på kvällen åkte vi till vallhagen och vallade! En helt underbar dag med mycket bra träning!


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards