Great Black

Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Maja Fredriksson - 24 augusti 2014 16:35

Dag två i Heby är över. För att få en mer normal IK1 tävling hade man flyttad ned banan från draget något, vridit upp framdrivningen och använde grupper om fyra djur istället för fem.


Link och jag gick ut som startnummer 3. Han gjorde en precis lika fin utgång som igår, 18/20. Vet inte riktigt vad de drar 2 poäng på så jag måste försöka analysera filmerna. I upptaget lät jag honom sätta igång djuren själv utan att lägga mig i, 10/10. Framdrivningen var rak och vi träffade vår första framdrivningsgrind, haha. När Link skulle ta djuren runt mig ville han inte släppa draget och gick först till vänster innan jag fick runt honom höger, djuren fick en lite för stor båge, 13/20. Totalt hade vi 41 av 50 på hämtet vilket jag är supernöjd med!


Först fösningssträckan var otroligt lugn och fin på linjen, sen fick vi en krokig kross där Link har svårt att ligga kvar i draget utan att slå över och ta djuren till mig, 14/20. Även drivningen blev lite vinglig och jag förstod senare när jag såg Eva och Zack vart jag skulle ha gått för att hjälpa Link, 6/10. Idag var inte djuren så lättdelade. Många ekipage fick senare slut på tid eller poäng i detta moment. Jag fick i alla fall en lucka men fegade lite att ta in Link och hjälpte till för mycket själv. När Link väl kommer in så delar sig såklart djuren fint, 5/10. Slutligen har vi fållan där Link flankar i lite för hög fart och får djuren på sidan men sedan fållar vi in de utan problem, 8/10.


Idag fick vi 74 poäng och med tanke på att djuren kändes mycket enklare idag hade jag inte hoppats på någon bättre placering men när dagen var över visade det sig att vi ändå hamnade på plats 8 av 24 starter (kanske någon som inte kom till start).


Jag är riktigt riktigt nöjd med både Links och min insats denna helg. Nu vill vi ju bara träna mera och anmäla till fler tävlingar!



Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards