Great Black

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

5 fel på rivning - IGEN!

Av Maja Fredriksson - 24 juli 2011 22:32

Idag åkte Malin och jag iväg till Mälarö Brukshundklubb för att tävla agilityklass 2. Två lopp stod på dagens schema. Links första lopp var oki, inget superflyt och några små missar TYVÄRR en rivning på näst sista hindret!!! Fy vad jag avskyr 5-fels lopp.


High five: Klassens snabbaste lopp, med 1 sek. - Tog kontaktfälten bra - Bra fart

High low: Rivning - flöt ut och inte så tight - Mer fokus från min sida


I andra loppet var vi också nollade till slutet (trodde jag). Efter A-hindret låg en tunnel som de INTE skulle ta. Lyckades rädda den situationen men då sprang Link upp på A-hindret igen så det blev en disk. Fick höra senare att vi redan fått 5-fel på balansens nedfart trots att han var på med baktassarna. Det hade jag inte blivit så glad över om jag hade gått i mål felfritt...


Verkar vara svårt att ta sig igenom agilityklass 2. Vi jobbar vidare.


Malin och Vegas lyckades tillslut ta sig runt banan, med nöd och näppe i flera situationer men fick tillslut en pinne! Är så kul att se Malin utvecklas och nu kunna rädda oväntade situationer! Bra där!


På vägen hem åkte jag förbi våra nya får. De är såååå bra! Link fick gå sitt första pass idag eller det blir ju fårens första pass nu i början när de ska vallas in. Långsam, långsam fösning med stopp så fort fåren börjar gå. Viktigt med bra flankeringar, både vad gäller att släppa fåren, attityden och avsåndet. Sedan fokuserade vi även på att få fåren att lämna staketet och att ta bort trycket när de valde att gå in i mitten av hagen. Vill inte ha några staketfår.


Link hade en helt annan fokus på dessa får än på våra gamla. Han kunde knappt släppa dessa med blicken och att lägga sig var mycket svårt. Kommer bli toppen!


 
 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

25 juli 2011 21:27

Tråkigt med 5 fel men roligt med nya får!

http://dalton1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards