Great Black

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Maja Fredriksson - 1 augusti 2011 22:23

Helgen spenderades i Dala-Floda hos Jessica med familj även om dagarna tillbringades på agilitybanan.


Min första start på dagen var med Links syster Crozza, då Marre har ont i ett ben och inte kunde springa. Det gick åt en hel del mutor, beröm och glada rop för att få Crozza att springa med mig men runt kom vi och resultatet blev 0 fel och pinne i hoppklass 1. Under söndagen hade Crozza svårt med slalomet och vi fick 5-fel i både hopp- och agiliyklassen tyvärr.


Jerry valde att tjuvstarta och jag valde då att ta om. Jerry valde att tjuvstarta igen och jag valde att gå av. . .

I agilityloppet startade vi som nummer 3. Tyvärr flera stora svängar och någon räddning. Dåligt A-hinder. Då jag inte trodde att detta lopp skulle ge någon utdelning åkte vi hemmåt. Det visade sig senare på kvällen att vi hade ledningen fram till 3:e sista hunden, Tina med Naya. Vi hamnade på en 2:a plats och Jerrys första SM-pinne! Naya tog sitt sista cert och blev därmet Champions, GRATTIS! Tyvärr blev då Jerry en placering ifrån sitt första cert. . .


Links hopplopp blev en disk men med jäkligt bra fart. Det som jag verkligen satsade på i helgen var ju hans agilityklass 2 lopp. Gjorde ett riktigt snyggt lopp i lördags och gick i mål med 0 fel, trodde jag. 5 FEL - PÅ BALANSEN! Så jäkla surt när jag är 100% på att han var på. Domaren hade tvekat men räckte tydligen tveksamt upp handen.... FAAAN, att man inte ens ska kunna ta en pinne när man är felfri...


Under söndagen valde Jerry att inte alls vara med och vägrade att sitta i starten vilket ALLTID resulterar i disk...


Link fick jag lov att ta om balansen. Han verkar ha svårt med den när det inte finns något hinder efter. Det måste vi träna på. I Hoppklass 3 fick vi en riktigt dålig sväng till 3:e hindret då Link drog mot slalomet. Tappade dyrbara sekundrar. Vi slutade däremot på en 12:e plats och SM-pinne. Vi var klassens snabbaste Aussie, slog Stina/Cherry med 0.17 sek och Emma/Indy med 0.25 sek. Äve de belönades med SM-pinnar såklart!


Det har varit en kul helg med vänner, tävlingar och bra agility. Extra kul är det att se så många duktiga aussie ute på banorna! Nu har vi några vilodagar innan Kullkampen drar igång på fredag!



Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards