Great Black

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Maja Fredriksson - 4 januari 2012 00:10

Så var nyårsafton avklarad för denna gång. Jag, Malin och alla hundar packade in om i White Lady och styrde kosan mot Linköping. Lite nervösa över resan med tanke på förra gångens resa vi gjorde för några veckor sedan. Denna gången blev som tur var väldigt smärtfri men dock så minnesvärd!


Vi hade bokat en stuga på en hästgård 2 mil utanför Linköping och anledningen är att det var mitt emellen Enköping och Kalmar, där Liza spenderade sitt jullov! Vi mötte alltså upp Liza med entourage och hade en helt underbar nyårshelg.


På nyårsafton var vi ute och tränade hundarna hela dagen, promenad, sök och spår! Kvällen avnjöts av diverse godsaker och vid tolvslaget spelade vi spel i godan ro, inte en raket hördes vilket jag uppskattar så, då jag har en livrädd terrier!


Efter nyår har jag hunnit fått till ytterligare två sökpass och jag älskar verkligen denna bruksgren! Vi satsar på sök i system med direktbelöningar och får till realtivt många skicka 15-20 stycken, alla med samma fart men framförallt samma engagemang! Idag stötte jag däremot på en utmaning. Efter att Link fått belöning ute hos figgen ville han gärna ta sin rulle innan han kom in till mig. Har fått lite tips och ska prova på det imorgon (om han nu gör så igen, aldrig hänt tidigare).


Har även funderat över vad det är för hund jag har i sökskogen och kommer lägga om min träning lite. Jag kommer gå tillbaka till mitt tidigare sätt att träna Link, det är ju ändå det som tagit mig hit, och låta honom jobba ännu mer självständigt, vara tyst och låta honom förstå och lösa situationen, pratar framför allt om framslagen.


Fortsätta träna markeringar på sidan men börja med dolda, ta fram figurant samt transproter till stigen. Måste även lägga in tomslag mer och mer i träningen!



Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards