Great Black

Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Maja Fredriksson - 12 juli 2014 23:07

Nu har jag, efter många och långa pratstunder och diskussioner med vänner, kommit fram till att byta ut våra lydnads ambitioner mot andra drömmar! Link och jag kommer lägga lydnaden på hyllan och hoppar då samtidigt av Talangtruppen.


I julas blev Link friskförklarad i sitt ben men han är inte helt 100% bra. Efter många turer fram och tillbaka på Redog har vi kommit fram till att köra på med träningen ändå men istället införa rena vilodagar och dagar med lugnare aktivitet. Detta innebär att vi bara får till 2-3 pass i veckan vilket fått mig att tänka på två saker:


Ett - vi kommer inte få till den mängdträning som behövs för att förbättra oss i lydnaden och kunna konkurera i talangdruppen och på SM.


Två - vi kommer bara kunna hålla på med lydnad. Link och jag är mångsysslare, vi trivs bäst när vi får pyssla med olika saker. Framförallt mår vi som bäst i vallhagen eller i sökskogen.


Om det nu är så att Link aldrig riktigt blir bra i benet utan vi bara har några få år kvar att köra på så vill vi göra det vi gillar bäst! Vi kommer därför byta ut våra lydnadsdömmar om SM och Talangtruppen mot nya utmaningar. En IK1 start har vi redan fått till i sommar, vi får se vad som väntar här näst!


Tycker ändå att vi avslutar detta kapitel med flaggan i topp, min blåa smurf och jag! Vi debuterade tidigt i lkl 1 och slog till med full pott på 200 poäng i Sala. Nio tävlingar senare stod vi där med LP1 - LP2 - LP3. År 2012 tog vi vårt Lydnadschampionat och våren 2014 kom vi med i Talangtruppen efter ett års rehab och upphåll från allt vad träning heter. Så nog är jag stolt över våra prestationer även om det känns tråkigt att inte nå riktigt ända fram!


         

 





Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards