Great Black

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Maja Fredriksson - 27 november 2010 22:11

Idag åkte vi till Värmeverkets lagerlokal för att träna sök. Link fick två pass med 3-4 utlagda figgar med dirket belöning. Det är så jäkla kul att se hur hundarna jobbar i inomhusmiljö där vittringen faller på helt andra ställen än vad man själv tror.


Miljön är inga problem, upp och ner för gallertrappor, upp på pallar och rör. Hundarna verkligen älskar det! Link kändes lite ringrostig men arbetar fint med hög nos och hittar vägar till figgarna som man inte trodde! Sanna har filmat och klippt ihop en liten film från dagen!



Jag fick även utsättas för min rädsla för stora hundar och leka med skyddsärmen och schäfern Algot! Oj vad jag slet och drog utan att komma loss! Jag kommer då aldrig komma undan någon polishund, det är säkert!


Nu ikväll har jag städat upp bland årets foton och hittade lite sköna bilder. Man längtar redan till agilitysäsongen!


  Achilles


Link


Maja och Link


Pia, Maja och Lena i solnedgången på Gotland


Link och Vegas på Gotland


Running (har jag lårmuskler?)


  Jerry


Ezili


Tältplatsen vid agilitytävlingarna i Fagersta!


Lycka till Malin och Izabelle imorgon! Ni är ju super så det kommer gå toppen!


Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards