Great Black

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Maja Fredriksson - 30 november 2010 23:04

Idag blev vallkursen inställd igen, gör oss ingenting, vi har massor att träna på så får vår del är det nästan en fördel! Istället har jag pluggat hela dagen, jag gör faktiskt det för er som inte tror!


Uppgiften går ut på att ta fram ett förslag på ett grafiskt utseende för ett fiktivt företag och sammanställa förslaget i en presentation, en grafisk pitch. Företagsnamnet är det ända som är bestämt sedan tidigare nämligen EBIT.


Jag bestämde mig för att göra en logga till ett hundcenter som inriktar sig på rehabilitering för hundar. Deras motto: En Bit I Taget. Tanken bakom loggan är inspirerad av apotekets gamla logga som för mig symboliserar läkande och hjälpande. Precis som den har jag valt en grön färg som står för harmoni, lugn och läkning. Hundsiluetten ska förstärka företagets bransch. Pricken bakom företagets namn får markera att att det även är en förkortning. Svansen får väga upp och balansera det tunga E:et uppe i hörnet. . . osv. . .


Ja sånt här sysslar jag med om dagarna! LOVE IT!


  

Mitt skolarbete


Link

Av Maja Fredriksson - 30 november 2010 00:12

Idag skulle Links syster Crozza kommit hit men tyvärr så började hon nog löpa dagen till ära. Hennes matte Marre ska åka till the US and A och jag skulle vara hundvakt till på lördag. Istället tror jag Daniel fick äran att leka daghusse!


Idag åkte vi ut till fåren för att titta till de. De har det bra i ladan och Link fick träna på att vrida ut i flankeringarna, höger och vänster. Gick kanon!


Link  

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards