Great Black

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Bästa Brorsorna!

Av Maja Fredriksson - 25 februari 2011 18:28

Idag stod agility- och lydnadsträning på schemat. Stackars Malin var till doktorn idag och verkar inte bli bättre så Vegas får stanna här till på måndag.


Efter kort agilitypass med inriktning på kontaktfält och tighta svängar över ett hinder åkte vi till konstgräsplanen och tränade lydnad. Där fick båda killarna träna inkallning. Jag har börjat ha belöning hos mej för att få bättre tempo in. Vegas har bättre fart än Link och bättre läggande, där fuskar Link och slår inte ner armbågarna ordentligt.


Sedan fick de träna på positionen i ff och framförallt i vänstersvängar för Vegas. Han ligger (enligt mej) för långt fram och i vänstersvängen vill han gärna ta ett kliv fram innan han svängar runt med rumpan. Link däremot överdriver sina bakdelsrörelser vilket gör att han blir sned.


Här kommer några filmer från dagens lydnadspass. Självklart fick bästa brorsorna springa av sig efter träningen! Vilka härliga killar vi har! Underbart att se de, veggievalpen och smurfen!






 

 
 
Sanna

Sanna

25 februari 2011 18:59

Bra där jobba på!

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Stina

26 februari 2011 09:43

Jättekul att du lägger ut filmer. Va fint du jobbar med "bästa brorsorna". Jag tror Vegas längtar lite efter sin matte;=))Nu lördagmorgon och pga eller kanske tack vare dina filmer(NU UT OCH TRÄNA MED TROLLET) Jag skiter i kasslern, köttfärsen, det ludna hemmet, tvätten iordningställande av bil och burar och förberedelser inför vår årsfest i kväll m m. Kanske kan det bli en liten film...om vi hittar bra underlag att sätta hundtassar och människofötter på.

 
Marie L

Marie L

26 februari 2011 11:44

Oh vad du e duktig och man blir så inspirerad, nu ut o träna i slasket 8har tyvärr ingen tillgång till "konstgräs", men man gör så gott man kan:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Maja och Link

Maja och Link

26 februari 2011 16:15

Vegas tycker jag är jobbig som tjatar om den där jädrans positionen hela tiden, å koppel, det har ju bara småglin på sig, piiiinsamt!

Vi jobbar på, idag börjar han smälla rumpan i backen i svängarna! Ingen idé att sura, jag är envis Vegas!

Bra där Stina och Marie, jag äääälskar att inspirera! Ut och träna, bara gört!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Emelie och Smira

Emelie och Smira

26 februari 2011 18:29

Åhh, vad fint det ser ut. :) och vad duktig du är Maja!

Kram

http://Www.hundelivet.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

27 februari 2011 11:59

Jo ru Maja, vi gjorde ett försök i går. Skulle försöka filma men vi ramla utanför(hur kul att se en vit mark och en fot) kameran ner i snön, Trolla distraherad av vad jag pysslade med i snödrivan osv osv. Gick inge bra. Avslutade i alla fall med lite hysteriska stegförflytningar;=))Nya försöka i dag ..efter jaktstarten på skidor..jäsp..årsfest i går

 
Marie L

Marie L

27 februari 2011 12:11

Lilla Lystra blev tränad utan kamera i halkan, e så taggad. Igår "bet hon mig i armen", kuuuuuul!
Började du hålla kopplet bakom ryggen vid vändningar i början när du tränade Link, eller körde du utan koppel?

http://www.123minsida.se/Minos

 
Maja och Link

Maja och Link

28 februari 2011 10:08

Med Link tränade jag klossen inomhus massor och det har funkat på honom, han tycker det är lite häftigt med väntersvängar. Vet att jag hade kopplet något pass med honom bara.

Vegas vill gärna ta ett steg fram, framför mig innan han svänger vilket kopplet hjälper till att förhindra. Jag vill däremot så snart som möjligt ta bort kopplet så att hunden själv väljer att placera sig rätt.

Sen kommer det säkert gå mycket bättre med matte Malin, nu tycker han det är lite konstigt att köra med mej tror jag och dessutom lära in något nytt.

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Fredriksson - 22 december 2017 19:47

Tycker det blir svårare och svårare att sätta mål. Tror mycket beror på att jag inte vet om jag får all tid jag vill och behöver... Men vi gör ett försök!   Link's mål: Nose Work NW1   Jamie's mål: Agility Uppflyttad till agility...

Av Maja Fredriksson - 21 december 2017 21:54

Det har inte blivit många inlägg här i bloggen men jag känner ändå att det är kul att spara målsättningar och utvärdera tävlingsåret. Det har inte blivit många tävlingar under året och egenligen inte många mål uppfyllda...   Links mål: Bruks ...

Av Maja Fredriksson - 12 juni 2017 20:15

Carroll's Rei 4 Sugarwind     Ras: Australian Shepherd Född: 2017-06-12 Vikt:  Höjd:  Färg: Blue merle vit och tanÖgonfärg: Bruna Svans: Kuperad Ögon: Bruna HD: ED: Övrigt:   SKK reg: SE14164/2018 ASCA reg:   Mor: Car...

Av Maja Fredriksson - 1 januari 2017 12:54

Då var det dax att planera och sätta upp lite mål för 2017 års tävlingssäsong. Ibland känns det lite deppigt att inte kunna sätta de mål vi önskar, samtidigt som det skapar det nya utmaningar.    Links mål: Bruks Uppflyttad till elitspår ...

Av Maja Fredriksson - 27 december 2016 22:43

Idag har vi hunnit med både ett skyddspass för Jonas och sedan träffat alla amerikanska aussies i vallhagen. En underbar hunddag från 10-16!    Började med att möta upp Emma och Petri för att köra skydd med Jamie och Nisse för Jonas. Det var läng...

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards