Great Black

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Maja Fredriksson - 8 maj 2013 22:24

Gud vad jag saknar Links och mina träningar. Framförallt vallningen. Spenderat kvällen med att titta tillbaka på vår utveckling i vallhagen. Roligt, nyttigt och frustrerande. Vad mycket knasigt man gjort, finns en hel del man skulle gjort annorlunda om man kunde vrida tiden tillbaka MEN vilken hund som gör sitt bästa oavsett hur knäpp jag än är!


Link träffar fåren för fösta gången 17 månader gammal, kursdag för Gunnar Larsson. Försök till att balansera fåren. Han är ju lite osäker och skraj men nervös som man var så skrek jag så fort han närmade sig djuren. Januari 2010



Fårvallning för Karin Blom. Hög svans och lite ofokuserad. Jag springer fram och det tjatas en hel del om hur jag går, haha! Mars 2010



Förberedande vallhundskurs för Sven Sognevik. Här ska vi försöka få honom att balansera utanför fållan. Mest hopp och skutt. April 2010



Vi har fått egna djur och har börjat träna lite mer. Tror fokus låg på lugna starter och att inte trycka på så mycket i drivning. September 2010



Efter vintern gick vi en ASCA kurs för Gunnar Larsson och fick för fösta gången prova på en bana, lägsta klass såklart. Ofokuserad och ovan på lite rörliga djur än våra hemma. Maj 2011



Links första kurstillfälle för Shania Longyard. Fösträningen sätts igång. Här ser man att han vill balansera djuren när de kommer till staketet MEN jag är dum och vill ha honom att gå efter. September 2011



Kurstillfälle 4 hos Shania. Nu är det flankeringar som gäller. Oktober 2011



Så var det dax för Vallhundsprov. Nervöst var det och lite svajigt. Envis som jag är vill jag att hunden ska gå höger trots att han visar tydligt att han måste få gå till vänster. Lägger honom på tok för mycket! December 2011



Under 2012 tog vi tag i nötvallningen lite mer. Man ser att han osäker och håller avstånd bakom djuren, vilket inte alltid är så dumt! April 2012



Distansträning och fålla inför en ev. IK1 start. Maj 2012



Under sommaren åkte Sanna och jag ner till Tyskland för att träna ASCA. Man ser fortfarande hans brister, t.ex fokus mot djuren, men en fin utveckling. Juli 2012



I år blir det vila från vallningen, vilket är så tråkigt! Men vad kul det är att se tillbaka och minnas allt vi gjort! Sen har jag ju lilla Jamie som ska startas upp lite försiktigt i år, så nu är det dax för andra misstag! hihi!

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards