Great Black

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Maja Fredriksson - 29 maj 2013 22:56

Vi tränar vidare på Jamies raka ingång men har även börjat träna fotposition, som hon ska inta genom att gå runt mig. Märker att jag måste lägga ner mer tid på det då hon gärna vill upp framför mig för att få belöning. Ingångarna är hon något tight inpå mig också men vill inte mista någon fart in.


Fina Zion fick idag prova en ingång och vänstersväng utan klossen. Bra jobbat! Han har så fin fokus och attityd när de tränar, kul att se!


Av Maja Fredriksson - 29 maj 2013 09:09

Igår åkte jag till Strömsholm för att lägga in Link. Efter att de klämt igenom hela hunden beslutades det att man skulle ta blodpover av alla dess slag, skiktröntga samt göra astroskopi. Han hade rejält ont i alla leder fram, bogar, armbågar och karpusleder samt alla muskler.


Sen igår eftermiddag ringde de och tyvärr hade de inte fått provsvaren ännu, de kommer först på fredag tydligen. Ett akutfall gjorde även att astroskopin blev framflyttad till nästa onsdag, den 5 juni. Skiktrönten visade ingenting, inga skador i varken leder eller bråsk.


När jag hämtade honom fanns dessvärre inte ortopeden på plats längre men ska prata med henne när provsvaren kommer. Om de inte hittar något fel, vad fan är det då? Vi har försökt leta på på nätet och hittat en blogg vars ägere skriver såhär:


Hon hade INTE ARTROS utan en kraftig, kraftig inflammation. Och det har hon gått med i ca 1 år! Förmodligen har hon fått det pga av någon skada.


Förhoppningsvis är detta något som blodprovet ska visa. Vi kämpar vidare och håller tummarna att Link ska få rätt behandling och bli frisk snart!


Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards