Great Black

Alla inlägg den 12 april 2014

Av Maja Fredriksson - 12 april 2014 17:19

Idag har vi byggt två till lammboxar. Igår fick tredje tackan tre lamm, två baggar och en tacka, Uffe, Ulf och Ylva. Tyvärr är lilla Uffe inte så pigg så vi håller ett extra öga på honom och håller tummarna!


På förmiddagen träffade jag Sanna och Veronica på klubben för lite lydnadsträning. Link fick köra zätat med kommendering vilket gick ok men felskifte i stå (han satte sig) vid ett tilfälle. Lite fjärr med störning och metallapportering utan hoppet. Idag lärde sig Link att man kan springa fort med matallen i munnen!! Hurra!! Långt avstånd och nya fina bitstocken han fått av Bella!


Jamie fick köra igenom Lydnadsklass 1 med godisbelöningar hos mig. Vi har ju inte tränat lydnad sedan vi var i Fagersta inomhushall för några månader sedan men kände att vi vill prova ändå. Väldigt mycket fint! Fin språng, raka ingångar, läggande och apport! Provade att köra ställandet utan hjälper och det gick inte så där måste jag lägga lite fokus.



På eftermiddagen mötte vi upp Eva och hennes uppfödare i fårhagen. Första gången någonsin som vi hade fler BC än aussies i hagen. Fåren var helt klart nyfikna på de men skötte sig fint! Link fick ett kort fösningspass och jag har bestämt mig för att behålla hans fina trav! Lugn start och en fokuserad fösning är kraven!


Jamie fick driva djuren till mig. Hon tänkte fortfarande på draget/grinden men hon kan gå åt båda håll och driva i alla riktnignar i hagen. Lite tips jag fick med mig är att gå på lite snabbare, stoppa henne i farten och gå så långa raksträckor jag kan! Känns kul att fortsäta träningen med henne!


När vi kom hem kunde jag inte låta bli att prova slalomet med 6 pinnar! Det här kommer nog bli bra!




Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards