Great Black

Alla inlägg den 21 april 2014

Av Maja Fredriksson - 21 april 2014 20:08

Påsken har bestätt mest av staketbygge så det har blivit lite tid kvar för hundträning tyvärr, för det har verkligen varit ett helt fantastiskt väder! Idag träffade jag dock Bella och Sanna på klubben för lydnadsträning.


Sakta men säkert tar Link och jag tag i våra olika svårigheter. Den långsamma marschen har vi plockat in i moment och kedja och den funkar för det mesta riktigt fint. De senaste veckorna har vi pillat med zätat, där Link allt gör rätt utan kommendering och nästan alltid fel med kommendering. Vi nöter också på attityden i vittringen, där Link har varit smått galen! Med Bellas hjälp börjar även dessa moment kännas betydligt bättre och kanske är det snart dax att plocka in de i en kedja.


Nästa detalj vi tagit tag i är konskicken. Idag började jag med apporteringen. Först några skick utan apporter, sedan fick Bella lägga ut apporterna och efter det gick jag fram och visade konen och höll fram leksaken hos mig. Tre klockrena konskick!


Jamie fick faktiskt köra lite lydnad idag hon med. Apporten verkar vara en färskvara men visst fick vi till den.



Jamie - apport


Efter lite lunch intagen vid skjutbanan åkte Sanna och jag till fårhagen.  En tacka kvar att lamma. Några har fått gå ut i vårsolen!


Jamie fick börja. Jag kommer fortsätta med hörnövningen men flytta ut den en bit från hörnet för att kunna hjälpa Jamie förstå att man ska hålla avstånd även i vänster varv. Hon har även fått gå och balansera djuren till mig och där vi samtidigt tränat på ett stopp, vilket är svårt.



Link fick träna fösning, vilket gick bättre än jag trodd, dock en bit kvar. Sedan fick Link prova på delning. Har tränat det lite förut men kanske inte så mycket som jag borde. Våra tackor var enkla att dela så jag söker nu efter andra typer av djur.


Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards