Great Black

Alla inlägg den 15 april 2014

Av Maja Fredriksson - 15 april 2014 20:06

Idag var jag med Link till Redog. Ville ha en extra koll hur Link känns. Innan talanglägret i februari hade ju Link fortfarande en viss smärta från fästet under bogen. Jag har sedan dess valt att inte köra rehab i form av laser utan istället kört med novafon, vibbat och gett massage. Jag har också valt att köra på lite hårdare träning MEN ha 1-2 dagar vila mellan passen. Det har mest blivit lydnad och vallning.


Nu ville jag alltså se hur han tagit denna förändring. Gissade ganska rätt, han smärtar vid tryck längst in under bogen och är lite spändare i höger tricep MEN det är inte sämre än tidigare. Han har varit bättre, absolut, men då under laserbehandling, vila och travträning/promenader som ända aktivering.


Efter 1 år i vila kommer jag nu istället köra på med ca. 3 träningspass i veckan och vila däremellen. Blir någon månad med laser nu men sedan vibb och novafon. Hålla koll att han inte blir sämre eller att jag börjar se smärta eller hälta hos Link (vilket jag inte gör i dagsläget).


Jamie fick två pass i hagen idag som hon ska få fundera på i några dagar. Jäklar vad hon är envis. Idag har vi jobbat lite med tryck och press. Ska bli så jäkla spännande att se hur hon kommer utvecklas under året!



Maja och Jamie

Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards