Great Black

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Maja Fredriksson - 6 januari 2014 22:16

Sista dagen på ledigheten spenderades åt hundträning såklart. Mötte upp Bella på förmiddagen för spår och agility.

Link fick två spårstarter med en miniruta med godis i som starthjälp. Första rutan gick åt pipan! Vinden hade vänt något sedan jag la spåren 2 timmar tidigare och Link findade in favoritleksaken redan innan vi börjat!


Andra upptaget bestämde jag mig för att lägga Link precis vid minirutans kant, där fick han ligga och ha tråkigt med ända alternativ att börja spåra (Mackans förslag). Efter ett tag sniffade han in en korvbit. En liten stund senare bestämde han sig för att kolla av minirutan och sedan iväg på ett av de bästa starter vi haft! Leksak ca. 50-60 meter senare!


Jamie fick köra hoppteknik idag för första gången. Hon var taggad och glad! Vet inte riktigt hur det ska se ut så jag hoppas att Ni som kan kommer med lite kommentarer. Basci har jag 6 steg mellan, Progressive har jag 6-7-8-9 steg. Det svåraste är nog Bend work. Där har hon sämre attityd och vänster är helt klart svårare än höger.



Ikväll var första ridhusträningen med sockerligan. Vi kommer att köra 1 gång i veckan hela januari och februari och idag valde jag att köra igenom hela program med externbelöning på båda hundarna, Link högreklass och Jamie lydnadsklass 1.


Jamie gick väldigt väldigt bra. Det känns som om jag hittat en belöning som funkar, att få springa till Bamseskålen och äta kattmat. Självklart har vi en hel del detaljer att träna på och inte minst kedjor och hela progarm men just nu är det attityden jag vill åt! Hon ville, försökte, hade attityd i det hon gjorde och kändes glad!



Link valde jag att köra igenom hela högreklass. Rak inkallning och stod över hoppet för att inte belasta hans ben för mycket. Han känns också glad och taggad. En hel del att slipa på såklart men utan vilja och attityd kommer man ingenstans. Sen var det ju lääääänge sen vi tränade lydnad och vi är så taggade att köra igen!




Nu ska jag analyser och lägga upp veckans träning!






Presentation


Maja Fredriksson
Achilles - Link - Jamie - Rei

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards